گروه مهندسی معماری ماچوب

کابینت آشپزخانه کلاسیک

دوشنبه 12 ارديبهشت 1401

کابینت کلاسیک چیست؟

متضاد سبک مدرن، مدل کلاسیک است. کلاسیک به معنای هنر قدیمی است. سطح کابینت از چوب ساخته می شود. منبت ها و کنده کاری های تزئینی زیادی نیز دارند. این ویژگی سبک و فضای قدیمی خانه را زنده می کند. در ساخت آشپزخانه های سنتی کابینت از چوب هایی مانند افرا، گردو، راش و بلوط استفاده می شود. این مدل های کابینت عمق و عرض زیادی دارند و بنابراین بسیار عریض هستند. در مقابل، آنها طول و ارتفاع کمتری نسبت به کابینت مدرن دارند.

مدل های مختلف کابینت

کابینت کلاسیک از چوب ساخته شده است. سایر روکش های mdf با روکش های مختلف سفارش داده می شود. در مجموع 3 مدل کابینت با رنگ ها و مواد مختلف وجود دارد. در این قسمت توضیح مختصری در مورد آنها خواهیم داشت.

کابینت سبک ممبران

روکش ممبران دارای بدنه mdf با pvc می باشد. روکش پی وی سی یک پلاستیک ضد رطوبت و ضد آب با ضخامت بالا است. این پوشش توسط دستگاه چاپ روی ام دی اف اعمال می شود.

قیمت کابینت ممبران توسط عوامل زیادی تعیین می شود. نوع رنگ انتخاب شده، شکل سطح کابینت را می توان به عنوان این عوامل ذکر کرد. نوع چسبی که روکش را به MDF می چسباند نیز بر قیمت کابینت تأثیر می گذارد.

کابینت تمام چوب

تمام چوب ها کابینتی هستند که از ترکیب چوب طبیعی و mdf ساخته شده اند. پایه و بدنه این کار از ام دی اف و سایر عناصر کابینت مانند در، تاج، پایه، ستون و سرستون از چوب طبیعی ساخته شده است. کابینت همه درختان عمدتا از چوب مانند راش و بلوط ساخته شده اند.

روکش چوبی کابینت

روکش چوبی کابینت مانند هر نوع ممبران بر روی پایه ام دی اف ساخته می شود. تفاوت این کابینت با ممبران در نوع روکش است. در این روش کابینت از روکش چوب طبیعی استفاده می کند. این روکش توسط دستگاه پرس و چسب چوب بر روی ام دی اف گذاشته می شود.

در مرحله نهایی ساخت روکش چوبی کابینت از لایه ای از رنگ پلی اورتان یا پلی استر برای پوشش کار و استحکام بالا استفاده می شود. روکش های چوبی معمولا از چوب راش، بلوط و گردو ساخته می شود.

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

قبل از خرید آشپزخانه کابینت، بهتر است مزایا و معایب آن را بدانید. این به شما در خرید آشپزخانه مناسب کابینت کمک می کند.

مزایای کلاسیک کابینت

  • مناسب برای تمامی سبک های تزئینی به خصوص سبک های سنتی.
  • عمر بیشتری نسبت به استفاده از چوب طبیعی یا روکش چوب دارند.
  • رنگ های متنوعی دارند و گرم هستند.
  • کابینت Classic می تواند کل فضای آشپزخانه را پوشش دهد.
  • اشکال تزئینی را می توان با استفاده از ماشین های CNC ایجاد کرد.

معایب کلاسیک کابینت

  • حساس به رطوبت و گرما.
  • فشردن یک جسم تیز باعث بریدگی و کبودی می شود.
  • به دلیل تعداد زیاد مجسمه ها تمیزکردن آن کمی مشکل است.
  • اگر از روکش بی کیفیت استفاده نکنید به مرور زمان باعث تورم می شود.
  • دارای قیمت بالاتری نسبت به هایگلس و mdf است.

کابینت کلاسیک سفید

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. استفاده از این رنگ در آشپزخانه کابینت نیز به شدت توصیه می شود. رنگ سفید محیط مورد نظر را بزرگتر می کند. علاوه بر این، رنگ سفید با رنگ های مختلف هماهنگ می شود. می توانید سفید کابینت را با رنگ های دیگر مانند قهوه ای یا ظاهر چوب وارد کنید.

با انتخاب کابینت سفید، محیط خود را شیک و مجلل کنید. سفارش ممبران سفید بسیار محبوب است. همانطور که می دانید پوشش کابینت از PVC می باشد. بنابراین با استفاده از رنگ پلی اورتان می توان روکش کابینت را به رنگ سفید تغییر داد. با استفاده از رنگ های پلی اورتان علاوه بر رنگ سفید می توانید رنگ های دیگری را نیز وارد کنید.

عناصر کلاسیک کابینت

در طراحی یک آشپزخانه معمولی کابینت عناصر تزئینی زیادی دیده می شود. تاج ها، ستون ها، سرستون ها برخی از عناصر بیرونی هستند. طراحی کلاسیک کابینت اتاق شما را سلطنتی و خاص می کند.

درب کلاسیک کابینت

درب های کلاسیک کابینت از چوب یا روکش PVC یا چوب طبیعی ساخته شده اند. درب های کابینت از بهم ریختگی فضا جلوگیری می کنند. طراحی این درب ها آینه ای است. می توانید یک ظروف تزئینی در این قسمت قرار دهید.

دستگیره کابینت کلاسیک

برای سبک کلاسیک کابینت، از دسته هایی با طرح و منبت استفاده کنید. دسته های رومی شکل می تواند تاثیر مثبتی بر ظرافت سبک سنتی کابینت داشته باشد.

دسته کلاسیک کابینت شما را، زیبا می کند. هنگام سفارش اشکال استاندارد کابینت استفاده از دسته های برنجی، زیتونی و برنجی توصیه می شود.

جزیره کلاسیک کابینت

کابینت جزیره یک میز به ارتفاع حدود یک متر است که در مرکز آشپزخانه قرار دارد. این جزیره کاربردهای مختلفی دارد.

با قرار دادن صندلی در اطراف جزیره کابینت می توانید از این قسمت به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. حتی در مورد انتخاب طراحی و ساخت آشپزخانه، می توانید با نصب لوله های مناسب سینک را نصب کنید.

تاج کلاسیک کابینت

یکی دیگر از عناصر رایج کابینت تاج است. در واقع تاج ها، پاها، گل ها و کتیبه ها، ستون های نقاشی شده و سرستون ها برخی از عناصر تزئینی کلاسیک کابینت هستند.

تاج علاوه بر اینکه به عنوان یک عضو زینتی از کابینت کلاسیک دیده می شود، فضا را نیز تمیز می کند. حکاکی و طراحی قطعات گل، متن و ستون توسط دستگاه CNC مطابق شکل درخواستی شما انجام می شود.

مشخصات کابینت کلاسیک

عمق بالای کابینت

همانطور که گفته شد، کابینت معمولی بسیار عمیق و گسترده است. برای استفاده حداکثری از آن، می توانید از رگولاتور موجود در کابینت خود استفاده کنید.

گل و تاج کابینت

از این جزئیات برای لوکس تر کردن مکان استفاده می شود. استفاده از سر ستون و تاج در اشکال مختلف، شکل کابینت را بیشتر متمایز می کند. علاوه بر این، گل ها و کتیبه ها به عنوان نماهای تزئینی در کابینت های سنتی استفاده می شود.

کابینت ویترینی

علاوه بر مجسمه ها، اغلب قسمتی به نام ویترین دارند. ویترین ها کابینتی با پوشش شیشه ای است. شما می توانید اشیاء با ارزش و یا لوازم جانبی و تزئینات را داخل کابینت استفاده کنید.

مناسب برای آشپزخانه های بزرگ

اگر کابینت کلاسیک انتخاب شما است، شما باید به اندازه از آشپزخانه خود را در نظر بگیرند. اگر محیط کوچک است، کابینت کلاسیک برای شما مناسب نیست به دلیل ظاهر شلوغ، محیط را کوچکتر نشان می دهد. به طوری که آنها مناسب برای آشپزخانه های بزرگ و یا متوسط است. همچنین برای یک آشپزخانه متوسط، شما باید کابینت کلاسیک با رنگ های کرم و یا سفید استفاده کنید.

منبع: کابینت آشپزخانه کلاسیک